Dany (Danielle) de Vooght

Spel is de basis van leren, maak er dus gul gebruik van!

Dany (°1950), geboren en getogen in Antwerpen, startte als ergotherapeute in 1977 in het MPI Ritmica in Hove en bleef daar werkzaam  tot haar pensioen. Ze maakte de hele evolutie van bezigheidstherapeute naar ontwikkelingsgerichte therapeute mee. In 1995 volgde ze de opleiding IVP (Instrumenteel VerrijkingsProgramma) van Reuven Feuerstein. Hierdoor gebeten en vanuit de  meerwaarde voor de uitoefening  van haar beroep, volgde ze het hele traject tot lesgever en dynamische evaluator.

Een van haar passies zijn de denkontwikkelingsspellen. Zo leerde ze de ‘SmartGames’ kennen en zag er de mogelijkheden in om de (meta)cognitieve ontwikkeling op een alternatieve manier te stimuleren en tot ontwikkeling te brengen.

Ze  maakt o.a. deel uit van het project  ‘de 3 oma’s’ en steunt scholen in nood vanuit haar ervaring, zoekt ze vanuit Spill samen met  de school naar oplossingen om kinderen te begeleiden en leerkrachten te stimuleren in het proces naar inclusie. Het geven van opleidingen geeft haar een ’boost’ en voldoening om verder te ontwikkelen.