Evy Beniest

Ik zie graag mogelijkheden in mensen en kinderen

Evy behaalde het graduaat orthopedagogische begeleiding én de bachelor lichamelijke opvoeding. Ze bouwde ervaring op als begeleider bij kinderen, jongeren en volwassenen met een meervoudige functiebeperking (Sint-Jozef) en bij blinden en slechtzienden (De Markgrave). Als beleidsmedewerker bij Sport Vlaanderen en sportfederatie Recreas vzw startte ze inclusieve sportvakanties en sportclubs op. Momenteel is ze beleidsmedewerker in de pedagogische begeleidingsdienst Gemeenschapsonderwijs, met de focus op ondersteuning en aanpassingen om de groei naar inclusief onderwijs mogelijk te maken.

Het zou fijn zijn als elk kind en elke jongere alle kansen krijgt om op te groeien in de omgeving waar hij woont, familie heeft, vrienden heeft, zich thuis voelt. In mijn wereld, een inclusieve wereld bestaan er geen labels maar enkel heel diverse mensen met kwaliteiten en noden die op zoek zijn naar vrienden om mee te lachen, een plaats om samen met verschillende kinderen te leren, een plaats om mee te sporten, een plaats om samen met anderen te wonen, …